Neem contact met ons op: 085-071 77 10 | info@interfacestrategylab.nl | Linkedin

Proclaimer & Algemene Voorwaarden

PROCLAIMER
Dit is de proclaimer behorende bij de website van Interface Strategy LAB (www.isl.nu).

Interface Strategy LAB betracht uiterste zorgvuldigheid bij het vervaardigen, samenstellen en verspreiden van de informatie op deze website, maar kan op geen enkele wijze instaan voor de juistheid of volledigheid hiervan. Interface Strategy LAB aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op deze website.

De informatie en aanbevelingen op deze website kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving worden gewijzigd of verwijderd.

> Home Page

ALGEMENE VOORWAARDEN Interface Strategy LAB B.V. (download hier)

Artikel 1: Algemeen
1.1 De opdrachtnemer is Interface Strategy LAB, een onderneming die zich bezighoudt met management-consultancy en advies, coaching, interim-management, sourcen en doorlenen van personeel, opleidingen, executive search, enzovoorts.
1.2 De opdrachtgever is de natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan de opdrachtnemer opdracht heeft gegeven (project) werkzaamheden uit te voeren.
1.3 De opdracht betreft alle (project) werkzaamheden en resultaatverplichtingen die zijn uitgewerkt in de overeenkomst van opdracht (de overeenkomst) of die uit anderen hoofde direct zijn gerelateerd aan de opdracht die door de opdrachtnemer wordt uitgevoerd, dan wel behoren te worden uitgevoerd, een en ander in de ruimste zin van het woord.

Artikel 2: Toepassing
2.1 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zijn deze voorwaarden van toepassing op iedere overeenkomst tussen de opdrachtnemer en opdrachtgever. De toepassing van eventuele andere (algemene) voorwaarden wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.2 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft de opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden uit te laten voeren door derden. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op alle overeenkomsten tussen de opdrachtnemer en opdrachtgever waarvoor door de opdrachtnemer derden ingezet worden.
2.3 Wijzigingen op deze voorwaarden zijn geldig wanneer deze schriftelijk zijn vastgelegd en door beide partijen zijn ondertekend.
2.4 Indien één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen van deze voorwaarden onverminderd van toepassing.

Artikel 3: Overeenkomst
3.1 De overeenkomst tussen partijen komt tot stand op het moment dat de offerte of overeenkomst van opdracht die door de opdrachtnemer is uitgewerkt door de opdrachtgever is ondertekend. Het staat partijen vrij de totstandkoming van de overeenkomst met andere middelen te bewijzen.
3.2 Indien de aanvaarding door de opdrachtgever afwijkt van het in de offerte of overeenkomst van opdracht gedefinieerde aanbod is de opdrachtnemer daaraan niet gebonden.

Artikel 4: Realisatie
4.1 De opdrachtgever zal alle redelijke medewerking verlenen aan de uitvoering van de overeengekomen (project) werkzaamheden en zal de gedefinieerde processtappen, evaluatiemomenten en termijnen in acht nemen. De opdrachtgever informeert de opdrachtnemer tijdig en volledig over alle relevante huisregels, richtlijnen alsook over de veiligheids- en hygiëneregels die bij de opdrachtgever nageleefd moeten worden.
4.2 De opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. De opdrachtnemer is gehouden aan alle relevante huisregels, richtlijnen alsook de veiligheids- en hygiëneregels die bij de opdrachtgever nageleefd moeten worden.
4.3 De opdrachtnemer is bevoegd om de nakoming van al haar verplichtingen op te schorten tot op het moment dat alle opeisbare vorderingen van de opdrachtnemer op de opdrachtgever zijn voldaan, zonder dat dit zal leiden tot enige aansprakelijkheid van de opdrachtnemer voor de gevolgen daarvan.
4.4 Indien voor de uitvoering van de overeengekomen (project) werkzaamheden de benodigde gegevens niet tijdig door de opdrachtgever worden verstrekt of geen redelijke medewerking door de opdrachtgever wordt verleend, heeft de opdrachtnemer het recht de uitvoering van de (project) werkzaamheden op te schorten en de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
4.5 Termijnen waarbinnen de (project) werkzaamheden afgerond horen te worden, zijn slechts te beschouwen als een fatale termijn indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen. Bij overschrijding van een termijn hoort de opdrachtgever de opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen.

Artikel 5: Wijziging van de overeenkomst
5.1 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst (tussentijds) wordt gewijzigd dan kan het tijdig realiseren van de eerder vastgestelde (project) resultaten worden beïnvloed. De opdrachtnemer zal de opdrachtgever tijdig informeren over de consequenties hiervan.
5.2 Indien wijzigingen op de overeenkomst financiële consequenties hebben, zal de opdrachtnemer de opdrachtgever hierover van tevoren informeren.
5.3 De opdrachtnemer zal geen meerkosten in rekening brengen wanneer wijzigingen binnen de opdracht het gevolg is van omstandigheden die aan de opdrachtnemer toegerekend kunnen worden.

Artikel 6: Projectduur en beëindiging
6.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de opdracht en eindigt van rechtswege nadat de overeengekomen (project) resultaten zijn gerealiseerd.
6.2 Partijen kunnen de onderhavige overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigen wanneer (voor) de onderneming van de opdrachtgever:
A. in staat van faillissement wordt verklaard;
B. (voorlopige) surséance van betaling is aanvraagt, of wordt verleend;
C. wordt geliquideerd.
6.3 De opdrachtnemer heeft het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te beëindigen wanneer de opdrachtgever haar verplichtingen niet binnen 30 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand, nakomt.
6.4 De opdrachtgever zal aan de opdrachtnemer geen handelingen opleggen die in strijd zijn met:
A. de geldende wetten;
B. de statuten van de vennootschap van de opdrachtgever;
C. de besluiten en de richtlijnen van bevoegde organen van de opdrachtgever;
D. de beroepsethiek.
Mocht de opdrachtnemer dit toch signaleren, dan kan de opdracht met inachtneming van een opzegtermijn van één week worden beëindigd, mits dit voorafgaand is besproken met de opdrachtgever.
6.5 De opdrachtnemer behoudt zich steeds het recht voor schadevergoeding te vorderen.

Artikel 7: Vergoedingen
7.1 De vergoedingen die door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht, worden berekend op basis van:
• het werkelijk aantal gewerkte uren van de opdrachtnemer voor de opdrachtgever vermenigvuldigd met de overeengekomen tarieven die in de overeenkomst zijn vastgelegd;
• of, de overeengekomen project- en implementatiekosten die in de overeenkomt zijn vastgelegd;
• en, wanneer relevant, de overeengekomen (periodieke) (licentie) kosten die in de overeenkomst zijn vastgelegd.
7.2 De overeengekomen vergoedingen voor de uitvoering van de (project) werkzaamheden zijn exclusief:
• BTW en andere heffingen van overheidswege, de opdrachtgever is gehouden deze belastingen en heffingen aan de opdrachtnemer te voldoen;
• in het kader van opdracht te maken noodzakelijke kosten, waaronder reis en verblijfkosten, kosten voor materialen en apparatuur, enzovoorts.
7.3 De opdrachtnemer maakt maandelijks een tijds-, activiteiten- en kostenverantwoording, welke als basis dient bij de berekening van de vergoedingen voor de uitgevoerde (project) werkzaamheden.
7.4 Ingeplande besprekingen tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer kunnen tot één week voor de dag waarop de bespreking zal plaatsvinden zonder bijkomende kosten door de opdrachtgever worden verschoven. Wordt een afspraak door de opdrachtgever verschoven binnen een periode die korter is dan één week voor de dag waarop de bespreking zal plaatsvinden, dan is de opdrachtnemer gerechtigd de daaruit voortvloeiende gederfde inkomsten aan de opdrachtgever te factureren.
7.5 Wanneer de opdrachtnemer met de opdrachtgever een vast honorarium overeenkomt, is de opdrachtnemer niettemin jaarlijks gerechtigd tot verhoging van dit honorarium.

Artikel 8: Betaling
8.1 Indien zulks is overeengekomen zal de opdrachtgever aan de opdrachtnemer binnen vijf werkdagen na het ondertekenen van de overeenkomst een voorschot betalen dan wel zekerheid daarvoor stellen, ter hoogte van het daarvoor in de overeenkomst opgenomen bedrag.
8.2 De opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd van de opdrachtgever enige zekerheidsstelling te verlangen voor al hetgeen de opdrachtgever te eniger tijd uit hoofde van de overeenkomst verschuldigd zal zijn.
8.3 De opdrachtnemer factureert eenmaal per maand tenzij anders is overeengekomen. Facturen worden door de opdrachtnemer gespecificeerd.
8.4 Facturen dienen binnen 14 dagen na de factuurdatum te worden voldaan, zonder korting of compensatie. Bij overschrijding van deze betalingstermijn is de opdrachtgever terstond in verzuim, zonder dat enige ingebrekestelling is vereist. Alle kosten ontstaan ten gevolge van gerechtelijke of buitengerechtelijke incassering van de vordering zijn voor rekening van de opdrachtgever, ook voor zover deze kosten de rechterlijke proceskostenveroordeling overtreffen, tenzij de opdrachtnemer als verliezende partij in de kosten wordt veroordeeld. De buitengerechtelijke kosten worden berekend overeenkomstig het Rapport Voorwerk II van de werkgroep van de Nederlandse Vereniging voor Rechtspraak.
8.5 Bezwaren van de opdrachtgever tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.

Artikel 9: Overmacht
9.1 Wanneer de opdrachtnemer haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen door overmacht, is de opdrachtnemer gerechtigd haar verplichtingen op te schorten, zonder hoer aansprakelijk voor te kunnen worden gesteld.
9.2 Wanneer er sprake is van overmacht, wordt dit door de opdrachtnemer schriftelijk bevestigd aan de opdrachtgever.
9.3 De opdrachtgever is te allen tijde, derhalve ook in geval van overmacht, gehouden de uit hoofde van de overeenkomst door de opdrachtnemer al geleverde diensten aan de opdrachtnemer te vergoeden.

Artikel 10: Reclames
10.1 Reclames met betrekking tot de verrichte werkzaamheden en/of het factuurbedrag dienen schriftelijk binnen veertien dagen na voltooiing van de werkzaamheden of na de verzenddatum van de stukken waarover de opdrachtgever reclameert, dan wel binnen veertien dagen na de ontdekking van het gebrek, indien de opdrachtgever aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan de opdrachtnemer kenbaar gemaakt te worden.
10.2 Reclames als bedoeld in het eerste lid, schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
10.3 Ingeval van een terecht uitgebrachte reclame heeft de opdrachtnemer de keuze tussen het kosteloos verbeteren of het opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden, of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van de opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van de door de opdrachtgever reeds betaalde vergoedingen.

Artikel 11: Aansprakelijkheid
11.1 De opdrachtnemer heeft op grond van de overeenkomst en deze voorwaarden een inspanningsverplichting tot het deugdelijk verrichten van de overeengekomen werkzaamheden. De opdrachtnemer geeft geen garantie met betrekking tot de resultaten van de werkzaamheden uit hoofde van deze overeenkomst.
11.2 Voor alle directe schade van de opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend met, dan wel veroorzaakt door het niet behoorlijk uitvoeren van de opdracht, is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer beperkt tot maximaal de overeengekomen vergoeding die voor de specifieke project- of processtap is vastgelegd in de overeenkomst, voor zover dat betrekking heeft op de aansprakelijkheid.
11.3 De opdrachtnemer is nimmer gehouden tot vergoeding van winstderving, bedrijfsschade, (bijkomende) kosten, indirecte schade of indirect verlies of schade van derden en welke gevolgschade dan ook.
11.4 De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor bij de opdrachtgever ontstane schade die het gevolg is van de verstrekking van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door of namens de opdrachtgever aan de opdrachtnemer of anderszins het gevolg is van een handelen of nalaten van of namens de opdrachtgever.
11.5 De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden, daaronder mede begrepen aandeelhouders, bestuurders, commissarissen en personeel van de opdrachtgever alsmede gelieerde rechtspersonen en ondernemingen en anderen die bij de organisatie van opdrachtgever betrokken zijn, die voortvloeien uit of verband houden met de werkzaamheden van de opdrachtnemer ten behoeve van de opdrachtgever, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade veroorzaakt is door opzet of grove schuld van de opdrachtnemer.
11.6 De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer tegen alle schade en aansprakelijkheid als gevolg van aanspraken en/of vorderingen van consultants en/of van door de opdrachtnemer ingeschakelde derden in verband met bedrijfsongevallen en/of gevaren in het bedrijf van de opdrachtgever zoals bedoeld in artikel 7:658 BW.
11.7 De opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht, indien en voor zover mogelijk, de schade van de opdrachtgever ongedaan te maken of te beperken.
11.8 Een vordering tot vergoeding van schade dient uiterlijk binnen één maand nadat de opdrachtgever de schade heeft ontdekt, of daarmee redelijkerwijs bekend kon zijn, bij de opdrachtnemer te zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht op schadevergoeding is vervallen.
11.9 De opdrachtnemer vrijwaart de opdrachtgever voor alle aanspraken ter zake van loonbelasting en premies voor werkgeversverzekeringen voor de consultants of derden die door de opdrachtnemer zijn ingezet.

Artikel 12: Intellectueel eigendom
12.1 Het is de opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om producten/diensten, adviezen, presentaties, projectresultaten of andere geestesproducten al dan niet met inschakeling van derden te openbaren of te exploiteren.
12.2 Het is opdrachtgever niet toegestaan producten of projectresultaten aan derden ter hand te stellen, anders dan voor het inwinnen van een deskundig oordeel omtrent de werkzaamheden van de opdrachtnemer.
12.3 Het is de opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om, onderdelen van, specifieke softwareapplicaties (in eigendom van of vallend binnen een licentieovereenkomst overeengekomen tussen de opdrachtnemer en softwareleveranciers) al dan niet met inschakeling van derden, te openbaren of te exploiteren. Dit betreft onder andere doch vooral systeemontwerpen, brondocumenten, systeemteksten, algoritmes, specifieke (data) modellen, systeemuitkomsten et cetera.
12.4 Het is de opdrachtgever uitdrukkelijk verboden om de inloggegevens of codes die horen bij het gebruik van de geleverde softwareapplicaties aan anderen te verstrekken of te openbaren anders dan aan de toegewezen gebruikers van deze softwareapplicaties.

Artikel 13: Eigendomsvoorbehoud
13.1 Alle door de opdrachtnemer geleverde zaken aan de opdrachtgever blijven in eigendom van de opdrachtnemer totdat de opdrachtgever alle verplichtingen is nagekomen die zijn vastgelegd in de overeenkomst.
13.2 De door de opdrachtnemer in bezit zijnde licenties en specifieke softwareapplicaties blijven in alle gevallen in eigendom van de opdrachtnemer.
13.3 De opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

Artikel 14: Geheimhouding
14.1 Beide partijen, alsook derden die namens de opdrachtnemer werkzaamheden verrichten voor de opdrachtgever, zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen.
14.2 Informatie is vertrouwelijk wanneer dit door een partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Artikel 15: Overige bepalingen
15.1 Geen der partijen heeft het recht haar rechten en verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en uit deze voorwaarden over te dragen aan een derde zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij, met dien verstande dat de opdrachtnemer wel het recht heeft haar rechten op betaling te cederen.
15.2 Derden treden niet toe tot de overeenkomst op basis van een derdenbeding. Artikel 6:254 lid 1 BW is niet van toepassing.

Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen
16.1 Op alle overeenkomsten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard, is het Nederlands recht van toepassing.
16.2 Alle geschillen die verband houden met overeenkomsten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en welke niet tot de competentie van de kantonrechter behoren, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de opdrachtnemer zijn vestigingsplaats heeft, tenzij het geschillen betreft die geen betrekking hebben op het bedrijf of beroep van de opdrachtgever.
16.3 In afwijking van het bepaalde in lid 2 zijn de opdrachtgever en de opdrachtnemer in onderling overleg bevoegd om geschillen aan een arbitragecommissie voor te leggen.

> Home Page